Mężczyzna metroseksualny w opinii młodzieży studenckiej
- Advisor:
- Szarota, Zofia
- Subjects
- Psychologia; Socjologia
- Keywords
- mężczyzna metroseksualny; rola mężczyzny; procesy globalizacji; metroseksualizm; zjawisko społeczne
Abstract
Ze wstępu: "Mężczyzna metroseksualny - kim jest? Czym się charakteryzuje? Co dokładnie oznacza to pojęcie? Metroseksualność odnosi się do mężczyzn, którzy charakteryzują się określonym wyglądem, stylem życia. W świecie nadeszła „era nowego mężczyzny” - dostrzec ją można w Europie Zachodniej, Ameryce Północnej, a zwłaszcza w USA. Kreowana ona jest przede wszystkim przez masmedia na potrzeby marketingu. W Polsce także od kilku lat powoli kształtuje się wizerunek nowego mężczyzny dbającego o siebie, regularnie uczęszczającego do kosmetyczki, fryzjera, klubu fitness, a także do najbardziej popularnego wśród mężczyzn solarium. Metroseksualny zna się na modzie, lubi spędzać godziny w galeriach handlowych, wybierając buty oraz inne części garderoby. Przywiązuje dużą uwagę do dobierania tak zwanych „dodatków”. Potrafi eksponować swoje zalety, jednocześnie kamuflując wady. Często mieszka w dużym mieście - stąd też przedrostek metro - (od metropolii). Ten typ mężczyzny korzysta z różnego rodzaju kremów, maseczek, balsamów, depiluje swe ciało, robi manicure, a nawet lekki makijaż, jednym słowem dba o swój wygląd, higienę."(...)
Files in this item
Collections
The following license files are associated with this item: