Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka - szanse i ograniczenia w terapii
- Issue date
- 2012
- Publisher
-
Oficyna Wydawnicza AFM
- Source
-
Państwo i Społeczeństwo 2012, nr 2, s. 21-31.
- ISSN
-
1643-8299
- Subjects
- Edukacja; Psychologia; Zdrowie
- Keywords
- psychologia rehabilitacji dzieci; wczesne wspomaganie rozwoju dziecka (WWDR); dziecko niepełnosprawne
Abstract
Artykuł jest próbą przedstawienia możliwości, jakie daje dzieciom niepełnosprawnym
program Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka (WWDR). Ujęcie zagadnienia dotyczy jednak specyficznego spojrzenia, opisywanego z punktu widzenia placówki – przedszkola integracyjnego, które od kilku lat realizuje takie zajęcia, mając na co dzień do czynienia z trudnościami organizacyjnymi w ramach tak rozumianej rehabilitacji
dzieci. Referat jest refleksją samych terapeutów i wskazuje na wybrane ograniczenia
ujmowane z kilku różnych perspektyw – rodziców, dzieci, specjalistów oraz samych warunków organizacyjnych placówki, w której zajęcia są prowadzone; jak również niedogodności wynikające z rozwiązań administracyjno-prawnych. Poniższy referat przedstawia nie tylko ograniczenia, jakie pojawiają się w trakcie realizacji zajęć terapeutycznych, ale ukazuje również, jak od strony praktycznej są one pokonywane. W związku z tym nie chodzi tu tylko o postulatywny charakter w odniesieniu do rozporządzenia, będącego podstawą realizacji omawianych zajęć terapeutycznych, ale o fakt zapewniania dzieciom i ich rodzinom możliwie najszerszego wsparcia w przezwyciężaniu niepełnosprawności.
Description
Artykuł recenzowany / peer-reviewed article
Files in this item
Collections
The following license files are associated with this item: