Spieglowski wizerunek polskiej polityki
- Issue date
- 2005
- Publisher
-
Oficyna Wydawnicza AFM
- Source
-
Państwo i Społeczeństwo 2005, nr 2, s. 105-113.
- ISSN
-
1643-8299
- Subjects
- Dziennikarstwo; Historia; Politologia; Socjologia; Stosunki międzynarodowe
- Keywords
- media; wizerunek; tygodnik Der Spiegel; Polska
Abstract
"Obecność mediów masowych odróżnia współczesną rzeczywistość społeczną i polityczną
od przeszłej. Media operują informacją w obrębie społeczeństwa, stanowiąc
niezwykle istotne źródło wiedzy o publicznej sferze życia, w tym o polityce.
W wysokim stopniu to właśnie od jakości medialnego obrazu rzeczywistości,
a więc również rzeczywistości politycznej, czyli od sposobu prezentowania przez
środki masowego przekazu poszczególnych wydarzeń, od stosowanych przez nie
kryteriów selekcji w zakresie doboru publikowanych treści zależy czy w ogóle,
a jeśli, to jak postrzegana ona będzie przez opinię publiczną."(...)
Files in this item
Collections
The following license files are associated with this item: