Telewizyjna reklama polityczna w amerykańskich wyborach prezydenckich
- Issue date
- 2005
- Publisher
-
Oficyna Wydawnicza AFM
- Source
-
Państwo i Społeczeństwo 2005, nr 2, s. 79-90.
- ISSN
-
1643-8299
- Subjects
- Dziennikarstwo; Historia; Politologia; Socjologia; Stosunki międzynarodowe
- Keywords
- reklama telewizyjna; kampania wyborcza; wybory prezydenckie; Stany Zjednoczone (USA); media
Abstract
"Historia amerykańskiej telewizyjnej reklamy politycznej sięga 5 października 1948
roku, kiedy to Harry Truman zakupił czas antenowy od stacji telewizyjnej, by skomunikować
się z amerykańskimi wyborcami (Wood 1990)'. W ten sposób nastąpiło
symboliczne przejście od kontaktów bezpośrednich pomiędzy politykami
i wyborcami do kontaktów zapośredniczonych, które wkrótce miały stanowić esencję
każdej kampanii. Mimo że materiał nagrany przez Trumana spełnia wszystkie
kryteria reklamy telewizyjnej, niewiele ma jednak wspólnego z rozpowszechnioną
w dzisiejszej Ameryce trzydziesto- czy sześćdziesięciosekundową reklamówką."(...)
Files in this item
Collections
The following license files are associated with this item: