Filmowa twórczość Gaspara Noe w perspektywie teorii teatru okrucieństwa Antonina Artauda
- Issue date
- 2008
- Publisher
-
Oficyna Wydawnicza AFM
- Source
-
Państwo i Społeczeństwo 2008, nr 1, s. 245-257.
- ISSN
-
1643-8299
- Subjects
- Filmoznawstwo; Kulturoznawstwo
- Keywords
- Gaspar Noe; Antonin Artaud; film; teatr; teatr okrucieństwa
Abstract
"W filmie Krew bestii (1949) Georgesa Franju widzimy przerażającą scenę szlachtowania
konia przez pracowników rzeźni. Stary wałach trzymany za uzdę zostaje zabity
za pomocą hydraulicznego pistoletu. Upada. Rzeźnik podchodzi do konającego
zwierzęcia i jednym ruchem ręki podrzyna mu gardziel. Z rany wylewa się strumień
krwi. To wstęp do prawdziwego rzeźnickiego święta. Wkrótce pod nóż pójdą zastępy
krów i owiec - zabijanych, obdzieranych ze skóry, ćwiartowanych."(...)
Files in this item
Collections
The following license files are associated with this item: