Przemiany w pedagogicznym myśleniu o stosunkach między rodziną a szkołą
- Issue date
- 2010
- Publisher
-
Oficyna Wydawnicza AFM
- Source
-
Państwo i Społeczeństwo 2010, nr 3, s. 109-115.
- ISSN
-
1643-8299
- Subjects
- Komunikacja społeczna; Psychologia; Socjologia; Pedagogika
- Keywords
- rodzina; szkoła; wychowanie; nauczyciel
Abstract
"Oparta na doświadczeniach amerykańskich idea Józefa Chałasińskiego1 – szkoły
blisko związanej ze środowiskiem rodzinnym i lokalnym, zaczęła się spełniać
w latach 90. XX w. Reforma oświaty w 1991 r. przywróciła polskiej rodzinie pozycję
równorzędnego partnera we wzajemnych relacjach ze szkołą. Było to także
konsekwencją otwarcia Polski na światowe tendencje w nauce i oświacie. Przyjęto
szereg własnych ustaw, dostosowano polskie prawo do unijnych standardów,
wzorując się także na międzynarodowych regulacjach prawnych, dzięki czemu
rodzice zyskali określone prawa przynależne im w stosunkach ze szkołą."(...)
Files in this item
Collections
The following license files are associated with this item: