Państwo jako interesariusz przedsiębiorstwa odpowiedzialnego społecznie.
- Alternative title:
- The government as a stakeholder of a social responsible enterprise.
- Issue date
- 2011
- Publisher
-
Oficyna Wydawnicza AFM
- Source
-
Państwo i Społeczeństwo, 2011, nr 2, s. 59-81.
- ISSN
-
1643-8299
- Subjects
- Komunikacja społeczna; Zarządzanie i marketing; Ekologia
- Keywords
- interesariusz; państwo; społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR); ład korporacyjny; stakeholder; government; corporate governance; foresight; corporate social responsibility (CSR)
Abstract
Odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstwa jest współcześnie rozpatrywana z punktu widzenia możliwości budowy przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw. W szczególności istotną rolę odgrywają zachowania ponadstandardowe, nieobligatoryjne, dzięki którym firma może odróżnić się od konkurentów. W kreowaniu tego typu zachowań należy brać pod uwagę rolę tak specyficznego interesariusza, jakim jest państwo. Sytuacje kryzysowego, występujące w ostatnim okresie na rynkach globalnych skłaniają państwa do większej aktywności, mającej na celu przeciwdziałanie tym sytuacjom w przyszłości. Nastawienie na rozwój gospodarczy uwzględniający w coraz większym zakresie konieczność podniesienia jakości życia społeczeństw, stanowi dla przedsiębiorstw szansę na osiąganie celów organizacji, nastawionych na równoczesną realizację oczekiwań interesariuszy w zakresie ekonomicznym, społecznym i ekologicznym.
Description
Artykuł recenzowany / Peer-reviewed article
Files in this item
Collections
The following license files are associated with this item: