Traditional media and new media in communicating about public benefit in Poland
- Data wydania
- 2014-09
- Wydawca
-
International Scientific Publications
- Źródło
-
Media & Mass Communication 2014, nr 3, s. 37-43.
- ISSN
-
1314-8028
- Strona finansująca
-
Publikacja dofinansowana z badań statutowych - Wydział Psychologii i Nauk Humanistycznych KAAFM
- Tematy
- Komunikacja społeczna; Politologia; Socjologia
- Słowa kluczowe
- public benefit organisations; social media; mass media; 1% tax donation; organizacje pożytku publicznego; 1% podatku
Abstrakt
Because of the fact that it has been possible to donate 1 per cent of income tax to public benefit
organisations since 2003, these organisations must communicate with the environment if they want to
obtain money from tax deduction. The popularity of taking advantage of one per cent allocations in
Poland (in 2013, 44 per cent of taxpayers did it), created competition among organisations trying to
obtain the declared amounts. Communication with the environment by organisations requires both the
right choice of information channels – the division into traditional and new media has been accounted
for, as well as formulating messages in such a way as to reach taxpayers as efficiently as possible and persuade them to support aims the organisation achieves.
The paper will present the results of research into how effectively these organisations communicate with the use of traditional and new media
Pliki tej pozycji
- Nazwa:
- Piechota_Grażyna_Traditional_m ...
- Rozmiar
- 118.0KB
- Format
- Opis
- wyniki badań
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: