Browsing 1.2 Artykuły z wydawnictw zewnętrznych by Subject "Komunikacja społeczna"
Now showing items 1-20 of 24
-
Analiza roli gazet samorządowych w okresie sprawowania władzy i podczas kampanii wyborczej (added: 2016-11-09)
(Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2016)Gazety samorządowe są wydawane bezpośrednio przez urzędy miasta albo przez powoływane w tym celu spół- ki miejskie. Artykuł poświęcony został analizie roli, jaką odgrywają gazety samorządowe w okresie sprawowania mandatu ... -
Antyunijne imperium ojca Rydzyka. Od Radia Maryja do Telewizji Trwam (added: 2016-03-14)
(Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, 2003)W poglądach wyrażanych na antenie Radia Maryja, Unia Europejska jest od dawna stałym tematem, tym częściej poruszanym, im bliższa stawała się akcesja Polski do niej. Zdaniem gości i słuchaczy, Unia uważana jest za ... -
Application of social media in political communication of local leaders in election processes (on the example of Facebook’s use by mayors of voivodship cities in Poland in the 2010 election campaign) (added: 2014-07-04)
(Wydawnictwo Naukowe Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 2011-12)Wykorzystanie w procesach komunikacji politycznej serwisów społecznościowych (in. mediów społecznych) należy do wciąż nowych zjawisk, których rola jednak rośnie. Idea wykorzystania nowych mediów w komunikacji politycznej, ... -
Election Campaign for Local Government in the Perspective of Local Government Press (added: 2015-07-22)
(David Publishing Company, 2015-03)Local government press is one of important channels of conveying information in the local space. Its functions are being constantly redefined as a result of the changing paradigm of communicating on the local level. Local ... -
Emocje i manipulacje - rzecz o komunikowaniu 1 procenta podatku (added: 2016-04-07)
(Towarzystwo Studiów Dziennikarskich, Rzeszów, 2015)The working paper is devoted to the analysis of messages formulated by public benefit organizations in connection with annual collection of funds from a tax deduction. The content of messages aimed at the environment was ... -
Institutionalization of Ukraine’s information policy as a function of strategic communication (added: 2018-10-02)
(Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM w Poznaniu, 2018-10)The paper presents the contemporary information policy implemented by the Ukrainian government. The survey answers the question about the new role of in- formation policy in the state authorities’ activities. The research ... -
Instrukcja duszpasterska Communio et progressio o środkach społecznego przekazu: Refleksje w trzydziestą rocznicę jej przyjęcia (added: 2016-03-03)
(Wydawnictwo RSW Prasa, 2000) -
Kształcenie przyszłych kapłanów do pracy ze środkami społecznego komunikowania: Instrukcja Kongregacji ds. Wychowania Katolickiego (added: 2016-03-03)
(Wydawnictwo RSW Prasa, 1992) -
Legislation on Financing Public Benefit Activities from Tax Designation in Poland (added: 2015-03-23)
(International Center for Not-for-Profit Law, Washington, D.C., 2015-03)Regulations concerning public benefit activities in Poland were adopted with the Act on Public Benefit Activity and Volunteerism of April 24, 2003. In this way a special type of nongovernmental organization (NGO) was ... -
Media in election processes (added: 2014-06-26)
(Univerzita Sv. Cyrila a Metoda Trnava, 2011) -
Media masowe i opinia publiczna w wypowiedziach Piusa XII (added: 2016-03-08)
(Wydawnictwo RSW Prasa, 1992) -
Media samorządowe jako narzędzie kreacji wizerunku lokalnego lidera i jego otoczenia (Na przykładzie analizy treści publikowanych w tygodniku samorządowym „TWOJE TYCHY”) (added: 2015-07-22)
(Wydawnictwo Adam Marszałek, 2012)THE ARTICLE CONCERNS the usage of weekly magazine “Twoje Tychy” in two months period of electoral campaign before the local elections in 2010 and in two months period during the media event “Zostaw 1% podatku w Tychach” ... -
Polska telewizja publiczna jako "łup polityczny" (added: 2016-05-20)
(Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, 2010) -
Problemy zawodowe dziennikarzy w Polsce u progu nowego wieku na podstawie analizy branżowego miesięcznika „Press” (added: 2016-03-01)
(Instytut Dziennikarstwa UW, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, 2001)The Author has studies 12 issues of the monthly magazine from 2000. The aim of the survey is to study actual issues that journalists were involved in and the generał path followed by journalists in Poland as a professional ... -
Promoting The Image Of a Country In The International Arena. Case Study: Taiwan (added: 2015-11-17)
(Global Journal of Advanced Research (GJAR), 2015-10)Taiwan, as a country, despite its diplomatic isolation, participates in international relations enjoying a special interna- tional legal status. The aim of the present article is to find these elements of shaping the image ... -
Społeczeństwo obywatelskie w dobie social media (added: 2015-07-22)
(Wydawnictwo Adam Marszałek, 2014)For many years it has been noticed that social bonds have been weakening and the activity of the traditional civil society declining. The civil society seems to be reborn in the virtual sphere where relations have a different ... -
Światowe Dni Środków Komunikowania Społecznego (added: 2016-03-14)
(Wydawnictwo RSW Prasa, 1993) -
The role of intercultural communication competences in building a sustainable global society (added: 2016-04-07)
(Global Journal of Advanced Research (GJAR), 2016)This text is an attempt at the analysis of selected cultural codes in the context of their use in the process of communication between individuals who are members of different cultures. The level of effective communication ... -
The Role of Social Media During Protests on Maidan (added: 2015-11-17)
(Faculty of Mass Media Communication, University of SS Cyril and Methodius in Trnava, in Slovak Republic, 2015-11)Political protests which took place in Ukraine were another example of how social and content websites were used during protests on the Independence Square (Maidan Nezalezhnosti) in Kiev – the protests started in November ... -
The Role of Social Media in Creating Intercultural Dialogue and Overcoming Prejudice – a Comparative Analysis of Pilot Survey Results (added: 2015-01-03)
(Hungarian Communication Studies Association, 2014-12-22)Multiculturalism, as a political and social phenomenon, is more and more often perceived as a challenge in the realm of studying communication processes. New media make it possible to communicate and build relations in ...