Przeglądaj wg Słowo kluczowe "ICT"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Efektywność działań polskich organizacji pozarządowych w dobie nowych mediów(Oficyna Wydawnicza AFM, 2017) du Vall, MartaZe wstępu: "Świat podlega ciągłym, nieraz gwałtownym przemianom cywilizacyjnym, narastającej globalizacji i postępującemu rozwojowi technologicznemu, stąd można uznać, że społeczeństwo informacyjne stanowi dziś swego rodzaju przedłużenie i poszerzenie kategorii pojęciowej społeczeństwa obywatelskiego. W erze nowych technologii procesy wymiany informacji, zasobów, wzajemnego poparcia i możliwości współdziałania, nabierają nowego znaczenia. To samo dotyczy działań profi laktycznych podejmowanych w sieci w celu przeciwdziałania problemom społecznym. Dzięki sieci obywatele mają zdecydowanie większą możliwość działania na rzecz swojej społeczności oraz organizowania się wokół ważnych dla nich tematów. Podobnie jak w rzeczywistości pozasieciowej, społeczności wirtualne są tu tworzone i prowadzone przez osoby, które łączy wspólnota zainteresowań, interesów lub problemów. W związku z powyższym, przyjęty przez autorkę cel – zbadanie i zaprezentowanie skali i sposobu wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych przez sektor pozarządowy w Polsce – wydaje się niezwykle aktualny oraz istotny"(...)Pozycja Technologie informacyjne i komunikacyjne w procesie budowania autonomii oraz rozwijania językowej kompetencji komunikacyjnej studentów(Oficyna Wydawnicza AFM, 2016) Kościńska, AgnieszkaLanguage use that results from communicative language competence is not only about proper production and reception of various texts. It is also refl ected in interactions and mediations between people. Hence, ensuring balanced and continuous development of communicative competence during foreign language classes, as well as identifi cation of additional forms of improving it (which also aff ects the development of learner autonomy) are challenges for teachers of foreign languages. One of the ways that can help to achieve these goals is the use of ICT in teaching. The article presents the results of a study conducted among foreign-language teachers working in Krakow universities. The goal of the study was to determine whether and, if so, what actions that include the use of ICT teachers take to support the autonomy of learners, and, as a result, to increase the communicative language competence of their students. The results of the study are a contribution to the analysis of the system of foreign language teaching in higher education institutions in the constantly evolving technological reality.