3.2 Fragmenty książek
Stały URI dla kolekcji
Przeglądaj
Przeglądaj 3.2 Fragmenty książek wg Licencja "Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska"
Teraz wyświetlane 1 - 14 z 14
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Dwadzieścia lat Erasmusa – doświadczenia, perspektywy, wyzwania(Oficyna Wydawnicza AFM, 2011) Majorek, Marta; Wojniak, JustynaPozycja Działania antykryzysowe – analiza ofert szkoleniowych(Oficyna Wydawnicza AFM, 2009) Maj, Bernard; Woźniak, MartaTraining market must react to changing socioeconomic conditions. Changes of these conditions lead to changes in training requirements. In this paper, the authors analyze the so-called anti-crisis training currently off ered by educational organizations in Poland.Pozycja Działania promujące zdrowie szansą na wzrost świadomości zdrowotnej społeczeństwa(Krakowska Wyższa Szkoła Promocji Zdrowia, 2012) Lizak, Dorota; Seń, MariolaPozycja Internetowe źródła wiedzy jako alternatywa dla komercyjnych form dokształcania pracowników(Oficyna Wydawnicza AFM, 2013) Maj, Bernard; Woźniak, MartaCurrently, the Internet is undisputed leader when it comes to storing and transmitting the media of all sorts of data (vocabulary, science, news) from virtually any field of knowledge. Internet leadership in this area is primarily due to access to the largest distributed database and its search speed and thus the speed of access to specific information. The authors analyzed the possibilities posed by the Internet, as well as their practical use in the process of training employees. It focuses mainly on the theme of information and free access to knowledge was compared with commercial external training.Pozycja Kobiety w kampaniach społecznych Unii Europejskiej(Oficyna Wydawnicza AFM, 2009) Majorek, MartaPozycja Nowa jakość medialnych kampanii wyborczych na przykładzie amerykańskich kandydatów do urzędu prezydenta w pierwszej dekadzie XXI wieku(Oficyna Wydawnicza AFM, 2010) Majorek, MartaPozycja Nowe media w służbie "sieciowych" aktywistów.(Biblioteka Jagiellońska, 2013) du Vall, Marta; Majorek, MartaNowe media współcześnie stały się przestrzenią walki przeciwko określonemu porządkowi politycznemu, określonej polityce państwa, panującym w danym państwie stosunkom społecznym i ekonomicznym lub pewnym instytucjom. Stają się coraz popularniejszym narzędziem wykorzystywanym przez wiele grup protestu, jak i organizacji trzeciego sektora na całym świecie. Stąd za istotny czynnik wpływający na dzisiejszy charakter uczestnictwa obywateli w życiu publicznym należy przyjąć rozwój nowych technologii, które przenikają całość systemu społeczno-politycznego.Pozycja Nowy wymiar RPG (role-playing game). Ingress jako przykład gry opartej na crowdsourcingu i beta testach(Jagiellońska Biblioteka Cyfrowa, 2014-03) du Vall, Marta; Majorek, MartaAutorki w swym tekście prezentują unikatową, będącą w fazie testów grę Ingress. Jest to globalna, strategiczna gra rzeczywistości rozszerzonej na urządzenia mobilne z androidem. Wymaga współpracy i koordynacji działań przez graczy, kreującą zarówno wirtualne, jak i realne interakcje pomiędzy użytkownikami. Wynosi elektroniczną rozrywkę na całkowicie nowy poziom, jest swoistym eksperymentem, szczególnego rodzaju rozrywką, projektem kulturowym i (prawdopodobnie) w przyszłości doskonałym biznesem. Bez wątpienia, pomimo ciągłych testów, modyfikacji oraz budowy scenerii, już dziś można uznać, że jeśli Ingress wyjdzie z fazy beta i odniesie sukces, będzie niezwykłym i zupełnie nowym narzędziem społecznościowym.Pozycja Partia Piratów jako egzemplifikacja ewolucji ruchów społeczno-politycznych(Oficyna Wydawnicza AFM, 2011) Majorek, Marta; Wojniak, JustynaPozycja Pomiędzy społeczeństwem obywatelskim a obywatelskim nieposłuszeństwem(Oficyna Wydawnicza AFM, 2007) Majorek, MartaPozycja Rola e-learningu jako metody zdobywania wiedzy(Oficyna Wydawnicza AFM, 2007) Maj, Bernard; Woźniak, MartaPrezentowanie treści przy użyciu metod e-learningowych może być wykorzystywane zarówno do tworzenia pełnych kursów czy szkoleń, jak i w formie wspomagającej tradycyjne metody przekazywania wiedzy. Tego typu szkolenia coraz częściej pojawiają się w szkolnictwie wyższym. W tekście przedstawiono wyniki badań, pozwalające na określenie stanu wiedzy studentów o e-learningu. Pokazano również, co jest, ich zdaniem najważniejsze w tej formie przekazywania wiedzy. Przeprowadzone badania pomogły także w określeniu roli, jaką dla e-learningu widzą studenci jako potencjalni jego użytkownicy.Pozycja Rola pomocy ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w dostosowaniu kwalifikacji osób poszukujących pracy do zapotrzebowania rynku pracy(Oficyna Wydawnicza AFM, 2008) Woźniak, Marta; Huszlak, WojciechPodnoszenie kwalifikacji zawodowych osób poszukujących pracy niejednokrotnie wynika z konieczności ich dostosowania do aktualnych potrzeb rynku pracy. Kwalifikacje, czyli wiedza i umiejętności potrzebne do realizacji określonych zadań, mogą być nabywane między innymi podczas kursów lub poprzez praktykę. W związku z tym ich podnoszenie łączy się z koniecznością ponoszenia kosztów finansowych związanych z realizacją szkoleń, praktyk lub staży. W artykule przedstawiono różne formy podnoszenia kwalifikacji, ze szczególnym uwzględnieniem tych, które polegają na ścisłej współpracy pracodawców i pracowników/stażystów. Pokazane zostały przykłady wykorzystania na ten cel środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Pozwala to na określenie roli, jaką odgrywa pomoc finansowa pochodząca z EFS w podnoszeniu kwalifikacji osób poszukujących pracy.Pozycja Sacrum i polityka w amerykańskim teatrze alternatywnym lat sześćdziesiątych XX wieku(Oficyna Wydawnicza AFM, 2013) du Vall, MartaAutorka zaznajamia czytelnika ze zjawiskami społeczno-kulturowymi powstającymi na styku dwóch światów: kultura – ideologia/polityka. Można stwierdzić, iż związki te są tak stare, jak zaangażowanie jednostki w uprawianie polityki. Sztuka może wzmacniać przekaz ideologiczny, uatrakcyjniać go, a nawet czynić go bardziej zrozumiałym. Teatr alternatywny lat 60., to taki, który realizuje odmienne hierarchie wartości, odmienne zachowania. Jego odmienność polega na kwestionowaniu i chęci „ulepszania” zastanego świata. Przede wszystkim kwestionowana jest kultura zachodnia, kontestatorzy pragną stworzyć odmienne od współcześnie im dominujących style i formy życia społecznego. Do czasu kontestacji teatr często pozostawał w cieniu, stanowił co najwyżej bierne odbicie rzeczywistości. W latach 60. sytuacja się zmieniła, ponieważ jednym z ważniejszych i bardziej charakterystycznych pojęć dla kontestatorów było uczestnictwo – stąd teatr nie nawoływał do buntu, nie moralizował – on w buncie uczestniczył. Widzowie nie odbierali przekazu, oni uczestniczyli w spektaklu. Pozwoliło to na integracje obu stron i połączenie wszystkich w magicznym święcie rewolucji i teatru, które nie pozostało bez wpływu na główny nurt życia społecznego i politycznego Stanów Zjednoczonych.Pozycja Wpływ dofinansowania ze środków EFS na rozwój współpracy środowiska naukowo-badawczego z sektorem małych i średnich przedsiębiorstw(Oficyna Wydawnicza AFM, 2008) Huszlak, Wojciech; Woźniak, MartaW artykule poruszony został problem współpracy środowiska naukowo- badawczego z małymi i średnimi przedsiębiorstwami. Pokazano także możliwość tworzenia dogodnych warunków do zaistnienia takiej współpracy na przykładzie projektu organizacji staży absolwenckich w przedsiębiorstwach. Potrzeba współdziałania tych dwóch środowisk wynikała w tym przypadku z konieczności realizacji celów projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. W artykule przedstawione zostały także rezultaty współpracy między uczelnią a małymi i średnimi przedsiębiorstwami, jak również ocena roli dofinansowania projektu ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS) na jej zainicjowanie i rozwój.