Grabiński, TadeuszMerklinger-Gruchała, Anna2014-07-142014-07-142013W: Krajowe Ramy Kwalifikacji. Biurokratyczna konieczność czy szansa na poprawę jakości kształcenia w uczelniach?. (red.) Maria Kapiszewska. Kraków: Oficyna Wydawnicza AFM, 2013, s. 83-94..978-83-7571-250-6http://hdl.handle.net/11315/574Praca recenzowana / peer-reviewed paperJednym z wymogów wdrożenia nowych programów kształcenia jest zasięganie opinii interesariuszy (studentów i pracodawców) na temat przydatności i poprawności kierunkowych efektów kształcenia założonych w programie studiów. Poniżej przedstawia się metody i narzędzia pozyskiwania opinii studenckich oraz generowanie na ich podstawie macierzy danych, stanowiących podstawę przeprowadzania analiz. Rozważania dotyczą opinii studenckich zebranych na wybranym kierunku i poziomie studiów (Zarządzanie, studia licencjackie). Ankietyzacja miała charakter pilotażowy i ukierunkowana była na weryfikację procedur pozyskiwania danych oraz identyfikację zagrożeń w zakresie rzetelności i wiarygodności uzyskiwanych opinii.plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskaprogram kształceniaefekty kształceniabadanie opiniiankietastudenciKrajowe Ramy Kwalifikacji (KRK)szkolnictwo wyższemacierz powiązańjakość kształceniaEdukacjaPedagogikaProcedury opiniowania kierunkowych efektów kształcenia przez studentówFragment książki