Karpińska-Ochałek, MałgorzataObrzud, Magdalena2014-11-272018-11-082014-11-272018-11-082012Państwo i Społeczeństwo 2012, nr 2, s. 21-31.1643-8299http://hdl.handle.net/11315/775Artykuł recenzowany / peer-reviewed articleArtykuł jest próbą przedstawienia możliwości, jakie daje dzieciom niepełnosprawnym program Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka (WWDR). Ujęcie zagadnienia dotyczy jednak specyficznego spojrzenia, opisywanego z punktu widzenia placówki – przedszkola integracyjnego, które od kilku lat realizuje takie zajęcia, mając na co dzień do czynienia z trudnościami organizacyjnymi w ramach tak rozumianej rehabilitacji dzieci. Referat jest refleksją samych terapeutów i wskazuje na wybrane ograniczenia ujmowane z kilku różnych perspektyw – rodziców, dzieci, specjalistów oraz samych warunków organizacyjnych placówki, w której zajęcia są prowadzone; jak również niedogodności wynikające z rozwiązań administracyjno-prawnych. Poniższy referat przedstawia nie tylko ograniczenia, jakie pojawiają się w trakcie realizacji zajęć terapeutycznych, ale ukazuje również, jak od strony praktycznej są one pokonywane. W związku z tym nie chodzi tu tylko o postulatywny charakter w odniesieniu do rozporządzenia, będącego podstawą realizacji omawianych zajęć terapeutycznych, ale o fakt zapewniania dzieciom i ich rodzinom możliwie najszerszego wsparcia w przezwyciężaniu niepełnosprawności.plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskapsychologia rehabilitacji dzieciwczesne wspomaganie rozwoju dziecka (WWDR)dziecko niepełnosprawneEdukacjaPsychologiaZdrowieWczesne wspomaganie rozwoju dziecka - szanse i ograniczenia w terapiiArtykuł