Chodyński, Andrzej2014-01-142014-01-142011Państwo i Społeczeństwo, 2011, nr 2, s. 59-81.1643-8299http://hdl.handle.net/11315/219Artykuł recenzowany / Peer-reviewed articleOdpowiedzialność społeczna przedsiębiorstwa jest współcześnie rozpatrywana z punktu widzenia możliwości budowy przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw. W szczególności istotną rolę odgrywają zachowania ponadstandardowe, nieobligatoryjne, dzięki którym firma może odróżnić się od konkurentów. W kreowaniu tego typu zachowań należy brać pod uwagę rolę tak specyficznego interesariusza, jakim jest państwo. Sytuacje kryzysowego, występujące w ostatnim okresie na rynkach globalnych skłaniają państwa do większej aktywności, mającej na celu przeciwdziałanie tym sytuacjom w przyszłości. Nastawienie na rozwój gospodarczy uwzględniający w coraz większym zakresie konieczność podniesienia jakości życia społeczeństw, stanowi dla przedsiębiorstw szansę na osiąganie celów organizacji, nastawionych na równoczesną realizację oczekiwań interesariuszy w zakresie ekonomicznym, społecznym i ekologicznym.plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polskainteresariuszpaństwospołeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)ład korporacyjnystakeholdergovernmentcorporate governanceforesightcorporate social responsibility (CSR)Komunikacja społecznaZarządzanie i marketingEkologiaPaństwo jako interesariusz przedsiębiorstwa odpowiedzialnego społecznie.The government as a stakeholder of a social responsible enterprise.Artykuł