Grzesiak, KrystynaAksman, JoannaSzyniec, IwonaBachowska, MonikaMisiuk, AgnieszkaGugulska, JustynaBierówka, JoannaBednarz, ElżbietaGiza, TeresaOlearczyk, TeresaRokicki, AndrzejMirski, Andrzej2020-09-042020-09-042019978-83-65548-53-5http://hdl.handle.net/11315/28634Z wprowadzenia: "Jedną z istotnych cech współczesnego świata jest postępująca różnorodność. Zjawiskiem typowym – szczególnie dla dzisiejszej zglobalizowanej cywilizacji zachodniej – jest obecność w przestrzeni społecznej i współistnienie (przenikanie się) różnych trendów kulturowych, religijnych oraz – związany z nimi – wyraźnie zaznaczający się pluralizm w zakresie manifestowanych opcji światopoglądowych i wyznawanych systemów wartości. Społeczeństwo współczesne jest bardzo zróżnicowane pod wieloma względami. Ludzie różnią się od siebie poziomem wykształcenia, sytuacją zawodową i statusem materialnym, indywidualną filozofią życia, której pochodną są aspiracje, plany na przyszłość i preferowane sposoby spędzania czasu wolnego. Potrzeby społeczne – choć te same na poziomie elementarnym – również ewoluują w kierunku rosnącym, ponieważ rozbudzane są przez ogarniające nas ze wszystkich stron mass media, promujące z jednej strony kulturę konsumpcjonizmu, a z drugiej – szeroko rozumianego indywidualizmu w zakresie wybierania różnych dróg samorealizacji."(...)plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskainkluzjaplacówka wychowania pozaszkolnegoedukacja kulturalnadzieci zdolne plastycznieedukacja wczesnoszkolnadziałania inkluzyjne w szkolepedagogika pozytywnamuzykakulturainkluzja społecznamuzykoterapiaresocjalizacjaarteterapianieśmiałośćgrupa rówieśniczapopularność w grupiediagnoza nieśmiałościosoby z dysfunkcjami słuchuspołeczność Głuchychdostępność przekazów medialnychintegracjadezintegracjaniepełnosprawnośćedukacja ogólnodostępnaszkoła ogólnodostępnauczeń z niepełnosprawnościąprzygotowanie szkołyselekcja uczniów zdolnychspołeczne i psychologiczne efekty edukacji włączającejspecyfika inkluzji uczniów zdolnychwykluczenia społeczneedukacja integracyjna i włączającamłodzieżosoby starszepokolenieintegracja międzypokoleniowaspołeczeństwotwórczośćkreatywnośćzaburzenia psychicznecechy specjalneinclusionextracurricular-education institutioncultural educationartistically gifted childrenearly school educationinclusive activities at schoolpositive educationmusicculturesocial inclusionmusic therapyresocializationart therapyskynesspeer grouppopularity in the groupdiadnosis of shynessselection of talented studentssocial and psychological effects of inclusive educationcharacteristics of the inclusion of talented studentsexclusionsegregationalintegrational and inclusive educationyoutholder peoplegenerationintergenerational integrationsocjetycreativitymental disordersspecial featuresEdukacjaPedagogikaPsychologiaInkluzja: wybrane aspekty w teorii i praktyce pedagogicznejKsiążka