Olearczyk, Teresa2021-12-092021-12-092021978-83-65548-89-4http://hdl.handle.net/11315/30572Ze wstępu: "Do napisania książki skłonił mnie wszechobecny hałas i chaos, a równocześnie narastająca we mnie potrzeba ciszy. Podjęłam rozważania dotyczące różnorodności ciszy, osadzając ją w interdyscyplinarnych kontekstach teoretycznych oraz realiach polskich. Istnieje pewna zależność pomiędzy rozumieniem pojęcia ciszy a przeżywaniem ciszy, czy stosowaniem jej w procesie dydaktyczno-wychowawczym. W zaawansowanym ekonomicznie i technicznie świecie, hałas jest czynnikiem dominującym, a równocześnie wpływającym zarówno na zdrowie, edukację jak i zachowanie. Nadmierna pobudliwość, zachowania agresywne, depresyjne, szczególnie niepokojące u dzieci i młodzieży w dużej mierze są efektem życia w nadmiernym chaosie i hałasie, niezliczonej ilości bodźców, które atakują niedojrzały jeszcze system nerwowy młodego człowieka." (...)plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskazjawisko hałasuczynniki i rodzaje hałasudźwiękciszarozwój dzieci wieku wczesnoszkolnegoorganizacja pracy w szkoleTechniki wyciszeniazajęcia szachoweprogram czytelniczyrelaksacjawizualizacjaKodeks zachowaniaChińskie szeptyEdukacjaPedagogikaPsychologiaZdrowieMiędzy hałasem a ciszą. Wartość ciszy we współczesnej edukacji wczesnoszkolnejKsiążka