Wróbel, Piotr2021-06-242021-06-242021http://hdl.handle.net/11315/29781Fotografia powietrzna oraz jej rozwój w kierunku teledetekcji lotniczej i satelitarnej stworzyły nowe narzędzia badań nad architekturą i urbanistyką. W połączeniu z technikami informatycznymi przyczyniły się do powstania dostępnych programów komputerowych. Zasoby informacji wizualnej dotyczące środowiska zbudowanego dają możliwość efektywnej zdalnej pracy analitycznej i projektowej nad strukturami miast. Potwierdziła to konieczność zdalnego nauczania architektury w czasie pandemii COVID-19.Aerial photography and its development towards aerial and satellite remote sensing have created new tools for research on architecture and urban planning. In combination with information technology, they contributed to the creation of accessible computer programs. Visual information resources for the built environment enable effective remote analytical and design work on city structures. This confi rmed the need for distance learning architecture during the COVID-19 pandemic.plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskafotografi czne reprezentacje architekturyfotografi a powietrznanauczanie zdalnephotographic representations of architectureaerial photographydistance learningArchitekturaHistoriaSztukaReprezentacje przestrzeni miejskiej w fotografi i powietrznej jako narzędzia badawcze w edukacji architektonicznejRepresentations of urban space in aerial photography as research tools in architectural education