Fatuła, DariuszChodyński, AndrzejZiarko, JanuszSmutek, HalinaHuczek, MarianHuszlak, WojciechPrzeciszowski, RafałFeczko, Piotr2019-05-242019-05-242017978-83-65208-93-4http://hdl.handle.net/11315/24651Z wprowadzenia: "Zrównoważony rozwój w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu kojarzy się najczęściej z rozwojem uwzględniającym dbałość o pracowników, środowisko lokalnych społeczności, zasoby naturalne. Rzadziej w tym kontekście bierze się pod uwagę innowacyjność, która może mieć różne aspekty. Innowacja, pochodząca od łacińskiego terminu oznaczającego odnowienie, w sferze ekonomicznej może mieć charakter stworzenia nowego produktu, ulepszeń w dotychczasowych produktach, wprowadzenia nowych technologii, wykorzystania nowych surowców, usprawnień organizacyjnych, marketngowych czy szerzej rynkowych. Idea zrównoważonego rozwoju swymi korzeniami sięga obaw T.R. Malthusa, związanych z odmienną skalą przyrostu ludności i środków na utrzymanie. Oprócz zmniejszenia skali przyrostu naturalnego, głównie dzięki szeroko pojętej innowacyjności, katastrofa wieszczona przez Malthusa okazała się przesadzona lub co najmniej znacznie odsunięta w czasie. Wydaje się, że właśnie dzięki innowacyjności pozostawienie zasobów i szans rozwoju przyszłym pokoleniom nie stoi w sprzeczności z utrzymaniem bieżącego oraz rosnącego poziomu życia. Innowacyjność pozwala na lepsze zaspokojenie potrzeb indywidualnych i wspólnych, a dzięki efektywniejszemu wykorzystywaniu zasobów, nie uszczupla ich drastycznie."(...)plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskarozwój przedsiębiorstwaodpowiedzialna przedsiębiorczośćodpowiedzialna innowacyjnośćinnowacjakreatywnośćkultura innowacyjnauwarunkowaniastrategiapodejście zasoboweprzywództwo interakcyjnezasoby materialnezasoby niematerialneorganizacja non-profitzarządzaniezasobami niematerialnymipraktyki CSRinteresariuszeorganizacje non-profitCSRbezpieczeństwo i higiena pracysystem zarządzania BHPkultura bezpieczeństwakorzyści organizacjicompany developmentresponsible entrepreneurshipresponsible innovativenesscreativityinnovationcultureinnovation conditionsstrategyresource approachinteractive leadershipstrategic leadershiptangible resourcesintangible resourcesnonprofit organizayionmanagingCSR practicesstakeholdersnon-profit organisationshealth and safetyOHS management systemsafety cultureorganizati on benefitsPrawoZarządzanie i marketingSpołeczna odpowiedzialność biznesu i innowacyjność a zarządzanie zrównoważonym rozwojemKsiążka