Pawłowski, Grzegorz2019-06-112019-06-112010Państwo i Społeczeństwo 2010, nr 2, s. 75-85.1643-8299http://hdl.handle.net/11315/25121"Zmiana ustroju politycznego, która dokonała się pod koniec lat 80. umożliwiła podmiotowe uczestnictwo polityczne i obywatelskie mniejszościom narodowym i etnicznym oraz przywróciła właściwe dla nich miejsce w systemie edukacji narodowej. Jednak pomimo zmian programowych w edukacji obywatelskiej, znaczna część społeczeństwa polskiego zagadnienia związane z mniejszościami narodowymi i etnicznymi nadal postrzega przez pryzmat stereotypów (Niemiec – nazista i agresor, Ukrainiec – „rezun”, a Rom – złodziej). Nie będzie przesady w stwierdzeniu, że w programie edukacyjnym nadal powiela się utrwalone oceny, stereotypy i wzorce. Wiedza z zakresu historii mniejszości narodowych i grup etnicznych w polskiej szkole wydaje się niewystarczająca i powierzchowna. Nie ulega wątpliwości, że od poszerzenia jej zakresu zależy poznanie i zrozumienie specyfi ki kulturowej mniejszości narodowych."(...)plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskamniejszości narodowemniejszości etniczneedukacja obywatelskaprawa mniejszościKomunikacja społecznaPrawoProblematyka mniejszości narodowych i etnicznych w systemie edukacji obywatelskiejArtykuł