Kletowski, Piotr2019-06-132019-06-132008Państwo i Społeczeństwo 2008, nr 1, s. 245-257.1643-8299http://hdl.handle.net/11315/25227"W filmie Krew bestii (1949) Georgesa Franju widzimy przerażającą scenę szlachtowania konia przez pracowników rzeźni. Stary wałach trzymany za uzdę zostaje zabity za pomocą hydraulicznego pistoletu. Upada. Rzeźnik podchodzi do konającego zwierzęcia i jednym ruchem ręki podrzyna mu gardziel. Z rany wylewa się strumień krwi. To wstęp do prawdziwego rzeźnickiego święta. Wkrótce pod nóż pójdą zastępy krów i owiec - zabijanych, obdzieranych ze skóry, ćwiartowanych."(...)plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 PolskaGaspar NoeAntonin Artaudfilmteatrteatr okrucieństwaFilmoznawstwoKulturoznawstwoFilmowa twórczość Gaspara Noe w perspektywie teorii teatru okrucieństwa Antonina ArtaudaArtykuł