Pasternak, Ewelina2019-11-252019-11-252019Państwo i Społeczeństwo 2019, nr 2, s. 151-165.1643-8299http://hdl.handle.net/11315/27076Celem artkułu jest analiza dyskursu zaprezentowanego w tekście Doroty Szadkowskiej Syntetycy i naturalsi: Dziś wybór kosmetyków – tak jak wybory życiowe – determinują przekonania, który został opublikowany 18 lipca 2015 roku na portalu internetowym „Wysokich Obcasów”. Dziennikarka podjęła się w nim porównania dwóch rodzajów kosmetyków – syntetycznych i naturalnych. W pracy poruszono m.in. takie zagadnienia, jak: dyskurs, cele jawne i ukryte artykułu, nadawcy przekazów medialnych, audytorium, medialny obraz świata, niezależność medialnych ekspertów, czy współpraca ze specjalistami public relations.The aim of this article is to analyze the discourse presented in the text of journalist Dorota Szadkowska Synthetics and Naturals: Today, the Choice of Cosmetics – as Well as Life Choices – Determines Beliefs, published on the „Wysokie Obcasy” website in July 2015. The journalist made a comparison between two types of cosmetics – synthetic and natural. The work concerns on such issues as discourse, open and hidden goals of the article, broadcaster of media messages, audience, media image of the world, independence of media experts, cooperation with public relations specialists.plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskaanaliza dyskursumedialny obraz światakosmetyki naturalnedziennikarstwokoncerny kosmetyczne, Public Relationsdiscourse analysismedia image of the worldnatural cosmeticsjournalismcosmetics concernsKomunikacja społecznaMedioznawstwoPsychologia„Syntetycy i naturalsi” – obraz świata we współczesnym dyskursie medialnymArtykuł2451-085810.34697/2451-0858-pis-2019-2-008