Koczanowski, Janusz2020-02-112020-02-112008Studia Prawnicze. Rozprawy i materiały 2008, nr 1, s. 65-74.1689-8052http://hdl.handle.net/11315/27628W prawie własności przemysłowej tradycyjnie wyróżniano dotychczas trzy funkcje znaków towarowych, a mianowicie funkcj ę wyróżniającą (pochodzenia), funkcj ę gwarancyjną i funkcję reklamową. Przyjmowano też, że podstawową i jedyną chronioną prawnie funkcją jest funkcja wyróżniająca. Ewolucja wspólnotowego prawa znaków towarowych, dokonująca się głównie poprzez orzecznictwo sądowe i infiltracyjne oddziaływanie unormowań dotyczących innych obszarów regulacyjnych, w szczególności prawa konsumenckiego, prawa ochrony środowiska i prawa konkurencji, spowodowały objęcie ochroną prawną także funkcji gwarancyjnej i funkcji reklamowej, a także wykreowanie zupełnie nowych funkcji znaku towarowego, tj. funkcji informacyjnej i funkcji wywoławczej.plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskaprawo europejskieznak towarowyprawo własności intelektualnejfunkcja gwarancyjnafunkcja reklamowaPrawoStosunki międzynarodoweEwolucja funkcji znaków towarowych w prawie europejskimArtykuł