Tabora-Marcjan, Ewa2019-06-112019-06-112010Państwo i Społeczeństwo 2010, nr 3, s. 109-115.1643-8299http://hdl.handle.net/11315/25127"Oparta na doświadczeniach amerykańskich idea Józefa Chałasińskiego – szkoły blisko związanej ze środowiskiem rodzinnym i lokalnym, zaczęła się spełniać w latach 90. XX w. Reforma oświaty w 1991 r. przywróciła polskiej rodzinie pozycję równorzędnego partnera we wzajemnych relacjach ze szkołą. Było to także konsekwencją otwarcia Polski na światowe tendencje w nauce i oświacie. Przyjęto szereg własnych ustaw, dostosowano polskie prawo do unijnych standardów, wzorując się także na międzynarodowych regulacjach prawnych, dzięki czemu rodzice zyskali określone prawa przynależne im w stosunkach ze szkołą."(...)plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 PolskarodzinaszkoławychowanienauczycielKomunikacja społecznaPsychologiaSocjologiaPedagogikaPrzemiany w pedagogicznym myśleniu o stosunkach między rodziną a szkołąArtykuł