Lizak, Dorota2014-12-192014-12-192014Hejnał Oświatowy 2014, 12/138, s. 3-6.1233-7609http://hdl.handle.net/11315/811Artykuł recenzowany / peer-reviewed articleProces kształtowania się tożsamości i osobowości przebiega pod wpływem osób znaczących. Początkowo są nimi postacie z najbliższego otoczenia, a wraz z rozwojem, upływem czasu i zmianą siedlisk, krąg osób znaczących stopniowo się rozszerza. Często bowiem dla młodego człowieka znaczący inni poprzez swoje kompetencje, mają istotny wpływ na postrzeganie świata, klaryfikację wartości, utrwalanie określonych wzorców czy internalizację postaw. Artykuł przedstawia hierarchię postaci w środowisku szkolnym z perspektywy uczniów w powiązaniu ze zdrowiem.plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskauczniowiemłodzież szkolnazdrowie młodzieżywychowanie do wartościpsychologia wychowawczaedukacja zdrowotnaschoolchildrenyouth healthmoral educationhealth educationeducational psychologypedagogyZdrowiePsychologiaEdukacjaPedagogikaHierarchia postaci w środowisku szkolnym a zdrowie, czyli słów kilka o znaczących innych i wartościowaniu zdrowiaArtykuł