Jarosz, EwaZajęcka, BeataPękala, AnnaKrólica, MariaJuszczyk-Rygałło, JoannaBobik, BogumiłaSochacka, IzabelaMoczia, KrystynaVargová, MáriaKrzywoń, DanutaŁączyk, MałgorzataKlasik, AdamBurczyk, IrenaJarzyńska, IrenaPiekaj-Stefańska, DorotaChanasová, ZuzanaSzafrańska, Anida2017-07-042017-07-042014978-83-7571-305-3http://hdl.handle.net/11315/13146Praca recenzowana / Peer-reviewed paperZe wstępu: "Prezentowana monografia jest efektem pracy autorów, którzy pochodzą z różnych ośrodków naukowych. Indywidualne zainteresowania badawcze, poglądy oraz doświadczenie przełożyły się na wielowątkowość poruszanych zagadnień. Publikacja zawiera zarówno artykuły o charakterze teoretycznym, Zgromadzony materiał, mimo różnorodności poruszanych problemów, pozwolił na wyodrębnienie pięciu grup tematycznych. Pierwsza grupa obejmuje prace podejmujące wieloperspektywiczną refleksję nad szkołą jako instytucją, do której trafi a dziecko sześcioletnie, w której dostrzegana powinna być i rozwijana podmiotowość ucznia. Druga grupa tematyczna obejmuje teksty, których autorzy skupili się na problematyce dojrzałości szkolnej. Kolejną grupę zagadnień reprezentuje pięć prac poświęconych tematyce specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych. Kolejną grupę zagadnień reprezentują opracowania poruszające problematykę rozwiązań metodycznych. Ostatnie dwa teksty wyróżnione zostały nie ze względu na wspólną problematykę, ale ze względu na specyfikę i wagę podejmowanych problemów. Tekst Zuzany Chanasowej porusza temat kształtowania chrześcijańskiej osobowości dziecka w wieku przedszkolnym. Monografię kończy interesująca praca Adama Klasika, Magdaleny Łączyk i Danuty Krzywoń, w którym Autorzy odnosząc się do wypowiedzi wielu rodziców na temat obniżenia wieku obowiązku szkolnego zadają śmiałe pytanie: Kto sobie nie poradzi – dziecko, czy może sami rodzice? Zainteresowany Czytelnik znajdzie odpowiedź na to pytanie w końcowej części tekstu"(...).plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskaszkoła podstawowanauczycieluczeńpostawy prospołecznedojrzałość szkolnaNowa Podstawa Programowapotrzeby edukacyjnelogopedaterapia logopedycznaniepowodzenia szkolneubóstwośrodowisko wychowawczepiecza zastępczaarteterapiarozwój psychofizycznyśrodowisko przyrodniczedziecko 6-letnieedukacja zdrowotnakomunikacja międzyludzkamodelowanie skryptowedysfunkcje osobowościEdukacjaPedagogikaPsychologiaSześciolatek w szkole