Woźniak-Zapór, Marta2014-02-262014-02-262013W: Krajowe Ramy Kwalifikacji – biurokratyczna konieczność czy szansa na poprawę jakości kształcenia w uczelniach? (red.) Maria Kapiszewska. Kraków: Oficyna Wydawnicza AFM, 2013, s.121-127.ISBN 978-83-7571-250-6http://hdl.handle.net/11315/323Praca recenzowana / Peer-reviewed paperNa rynku pracy najbardziej pożądana jest wiedza, umiejętności oraz kwalifikacji. KRK dla Szkolnictwa Wyższego opisują efekty kształcenia, czyli kwalifikacje jakie student zdobywa w czasie studiów. W związku z tym proces kształcenia można podzielić na bloki tematyczne służące osiąganiu określonego celu, czyli efektu kształcenia. Biorąc to pod uwagę, kierunki studiów mogłyby być rozpatrywane nie w skali wydziału, ale w skali uczelni. Dodając do tego elementy zdalnego nauczania perspektywa mogłaby być nawet poszerzona na zespół uczelni, obejmując nawet cały kraj. W artykule przedstawiono uwarunkowania kształcenia na odległość w Polsce, założenia uczelnianego sytemu kształcenia na odległość na przykładzie KAAFM, kształcenie na odległość w aspekcie KRK, a także opinie studentów na temat stosowania takiej metody kształcenia.plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskae-learningkształcenie na odległośćKrajowe Ramy Kwalifikacji (KRK)blended learningb-learningszkolnictwo wyższestudenciKrakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego (KAAFM)badania ankietowehigher educationstudentsAndrzej Frycz Modrzewski Krakow University (AFMKU)survey methodologyInformatykaPedagogikaUczelniany system kształcenia na odleglość a KRKFragment książki