Kožuh, Boris2020-03-272020-03-27200683-89823-56-Xhttp://hdl.handle.net/11315/28100Z wprowadzenia: "Drogi Czytelniku! Przed Tobą książka, która jest niezwykle prostą instrukcją sprawnego poruszania się po labiryncie programów statystycznych. Współczesne programy komputerowe pozwalają bowiem opracowywać dane zgromadzone w badaniach, w sposób łatwy i szybki. Empiryczne badania edukacyjne przebiegają często w postaci sondażu diagnostycznego. Oznacza to stosunkowo duże populacje lub próby i jednocześnie wielką ilość badanych zmiennych. Zebrany materiał empiryczny przekracza zazwyczaj możliwości ręcznego opracowania statystycznego. Jeszcze dwadzieścia lat temu opracowaniami zajmowały się centra obliczeniowe na uniwersytetach. Wówczas opracowania statystyczne były najbardziej czasochłonnym etapem badań empirycznych. Rozwój małych komputerów umożliwił każdemu badaczowi samodzielne opracowywanie danych. Dziś gromadzenie danych zabiera więcej czasu niż ich opracowanie statystyczne."(...)plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskaedytor raportówczęstościstatystyki opisowetabele krzyżowekorelacjeopis statystycznyporządkowanie danychspis zmiennychEdukacjaPedagogikaAnaliza danych w badaniach edukacyjnychKsiążka