Chodyński, AndrzejZiarko, JanuszSienkiewicz-Małyjurek, KatarzynaBałamut, Annadu Vall, MartaMajorek, MartaDamasiewicz, AgnieszkaJabłoński, Adam2024-05-272024-05-2720241899-6264http://hdl.handle.net/11315/31284Z wprowadzenia: "Zarządzanie kryzysowe odnoszone do działań organów administracji publicznej opiera się w aspekcie praktycznym na Ustawie o zarządzaniu kryzysowym. Pojęcie zarządzania kryzysowego można odnosić także do podmiotów gospodarczych. W niniejszym numerze „Bezpieczeństwa. Teorii i Praktyki” (BTiP) zaprezentowano opracowania łączące oba te podejścia, w szczególności wobec zagrożeń ekologicznych. Ustawa o zarządzaniu kryzysowym odnosi się do infrastruktury krytycznej, obejmującej m.in. systemy oraz wchodzące w ich skład powiązane ze sobą funkcjonalnie obiekty."(...)plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskaświat VUCAproblemy bezpieczeństwazarządzanie problemami bezpieczeństwasztuczna inteligencjazarządzanie kryzysowetransformacja cyfrowazagrożeniatechnologiakoncepcje zarządzaniamodel architektury bezpieczeństwa biznesuzasoby niematerialne organizacjirezyliencja organizacyjnaawarie przemysłoweVUCA worldsecurity problemssecurity problem managementcrisismanagementcoalsecurityPolandstrategycritical infrastructuremanagement conceptsbusiness safety architecture modelintangible resources of an organisationorganisational resilienceindustrial accidentsBezpieczeństwo narodowe i wewnętrzneEkologiaEkonomiaBezpieczeństwo. Teoria i Praktyka 2024, nr 1 (LIV) Zarządzanie kryzysowe wobec zagrożeń ekologicznych – rola organizacji komercyjnych i niekomercyjnychSecurity theory and practiceCzasopismo2451-0718