Płudowski, Tomasz2019-06-242019-06-242005Państwo i Społeczeństwo 2005, nr 2, s. 79-90.1643-8299http://hdl.handle.net/11315/25439"Historia amerykańskiej telewizyjnej reklamy politycznej sięga 5 października 1948 roku, kiedy to Harry Truman zakupił czas antenowy od stacji telewizyjnej, by skomunikować się z amerykańskimi wyborcami (Wood 1990)'. W ten sposób nastąpiło symboliczne przejście od kontaktów bezpośrednich pomiędzy politykami i wyborcami do kontaktów zapośredniczonych, które wkrótce miały stanowić esencję każdej kampanii. Mimo że materiał nagrany przez Trumana spełnia wszystkie kryteria reklamy telewizyjnej, niewiele ma jednak wspólnego z rozpowszechnioną w dzisiejszej Ameryce trzydziesto- czy sześćdziesięciosekundową reklamówką."(...)plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskareklama telewizyjnakampania wyborczawybory prezydenckieStany Zjednoczone (USA)mediaDziennikarstwoHistoriaPolitologiaSocjologiaStosunki międzynarodoweTelewizyjna reklama polityczna w amerykańskich wyborach prezydenckichArtykuł