Wojnar-Płeszka, Anna2022-02-032022-02-032021Państwo i Społeczeństwo 2021, nr 2, s. 95-110.1643-8299http://hdl.handle.net/11315/30791Autorka krótko charakteryzuje założenia teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera, a następnie analizuje wykorzystanie tej teorii w dostępnych programach nauczania w nauczaniu zintegrowanym. Odwołuje się do przeprowadzonych badań dotyczących wykorzystania takich programów, ich dostępności, wiedzy nauczycieli praktyków w zakresie diagnozowania uzdolnień kierunkowych, związku wybranego programu nauczania z teorią inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Porusza problem uzdolnień kierunkowych, ich diagnozy, programów nauczania kształcenia zintegrowanego oraz samej indywidualizacji procesu nauczania. Artykuł zamyka podsumowanie i prezentacja wniosków z analizy badań własnych.The author briefly describes the assumptions of Howard Gardner’s theory of multiple intelligences, and then analyses the use of this theory in available curricula in integrated teaching. She refers to conducted research on the use of such programs, their availability, knowledge of practicing teachers in the field of diagnosing directional abilities, the relationship between the chosen curriculum and theory of multiple intelligences by Howard Gardner, directional abilities, diagnosis of directional abilities, curricula, integrated education individualization of the teaching process. The article closes with a summary and presentation of conclusions from the analysis of own research.plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskateoria inteligencji wielorakich Howarda Gardnerazdolności kierunkowediagnoza zdolności kierunkowychprogramy nauczaniakształcenie zintegrowanetheory of multiple intelligences by Howard Gardnerdirectional abilitiesdiagnosis of directional abilitiescurriculaintegrated educationEdukacjaPedagogikaZdrowieWykorzystanie teorii inteligencji wielorakich Gardnera w programach nauczania zintegrowanegoThe use of Gardner’s theory of multiple intelligences based curricula in integrated teachingArtykuł2451-085810.48269/2451-0858-pis-2021-2-006