Kožuh, Boris2019-06-122019-06-122009Państwo i Społeczeństwo 2009, nr 2, s. 323-331.1643-8299http://hdl.handle.net/11315/25183Ze wstępu: "W ostatnich dziesięcioleciach można zauważyć wielki rozwój badań empirycznych, zarówno w kraju, jak i na świecie. Opiera się dziś na nich większość rozpraw doktorskich. Podobny trend można zauważyć również w pracach magisterskich. Dominują one na studiach humanistycznych, zwłaszcza wśród studentów kierunków pedagogicznych. Opracowania statystyczne w tych badaniach przeważnie zawierają różne procedury weryfikacji hipotez statystycznych – zazwyczaj hipotez zerowych. Wśród nich najczęściej wykorzystuje się chi-kwadrat test, a nieco rzadziej znajdują zastosowanie analiza wariancji i kowariancji, z-test, t-test oraz F-test. Pozostałe testy stosuje się sporadycznie."(...)plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskastatystykahipoteza badawczahipoteza statystycznaChi-kwadrat testEdukacjaPedagogikaStosowanie i interpretacja testów hipotez statystycznychArtykuł