Aksman, JoannaBierówka, JoannaRokicki, JarosławChrist, MagdalenaNowak, AlinaTrzcionka, MagdalenaTrębińska-Szumigraj, Ewadu Vall, MartaBajgier-Kowalska, MałgorzataTracz, MariolaUliszak, RadosławGibek, KatarzynaLosa-Jonczyk, AnnaKliś, MariaUhma, PiotrMikulski, LechBaran, DariuszBierówka, Joanna2018-10-102018-10-1020181643-8299http://hdl.handle.net/11315/20614Tom, który oddajemy do rąk Szanownych Czytelników, składa się z ośmiu tekstów skoncentrowanych wokół tematyki grywalizacji. Zagadnienie to wydaje się szczególnie interesujące i aktualne w obliczu specyfiki współczesnego społeczeństwa, w którym zasobem szczególnie pożądanym jest uwaga i zaangażowanie. Dotyczy to wielu kontekstów życia człowieka, między innymi edukacyjnego, rynkowego, medialnego, ale także zarządzania czy sfery spędzania wolnego czasu. W tych i innych dziedzinach coraz częściej wykorzystuje się potencjał, który istnieje w mechanizmach leżących u podstaw gier. Zjawisko to nie jest jednak nowe. Warto sięgnąć do koncepcji poświęconych zabawie, grze, odgrywaniu, nie tylko po to, aby działania grywalizacyjne uczynić skuteczniejszymi. Warto pochylić się nad moralnymi aspektami tego typu oddziaływań, które mogą wszakże nosić znamiona manipulacji.plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskaepistemologiakulturazabawaetykagrywalizacjaurzeczowieniemistyfikacjamotywacjaedukacja wczesnoszkolnagry i zabawystudent pedagogikiinnowacje edukacyjneinicjatywy studenckieporadnictwoedukacja studentówbadania w działaniuużytkownicy Internetupokoleniazaangażowanieorganizacje pozarządowegra Ingressobiekty zabytkoweprzestrzeń wirtualnagamifikacjazadowolenie z pracymotywacja pracownikówzaangażowanie pracownikówwizerunekmediaPedagogikaEdukacjaKomunikacja społecznaTurystyka i rekreacjaInformatykaPaństwo i Społeczeństwo 2018, nr 1 (XVIII) : Teoretyczne i praktyczne aspekty grywalizacjiCzasopismo2451-0858