Kotas, Jarosław2019-05-212019-05-212004Krakowskie Studia Międzynarodowe 2004, nr 1, s. 175-186.1733-2680http://hdl.handle.net/11315/24515"Buddyzm nie wytworzył nigdy koherentnego poglądu na świat przyrody. Prymarnie zajmuje się on nie naturą jako przyrodą, ale naturą umysłu. W czasach, gdy buddyzm indyjski, wywodzący się od Buddy Śakjamuniego, nie zdążył jeszcze zawędrować do Tybetu, niemal tysiąc lat od narodzin Wielkiego Przebudzonego, w północno-zachodnich Indiach działał i pisał Wasubandhu, twórca epokowego dla doktryny buddyjskiej dzieła Abhidharma-kośa."(...)plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 PolskaBuddyzmścieżkapięć trucizn umysłudumazazdrośćignorancjaprzywiązaniegniewKulturoznawstwoReligioznawstwoSocjologiaStosunki międzynarodoweNiektóre aspekty buddyjskiej ścieżki jako sposób budowania więzi ze światemArtykuł