Mrozek-Dumanowska, Anna2019-05-222019-05-222004Krakowskie Studia Międzynarodowe 2004, nr 3, s. 11-35.1733-2680http://hdl.handle.net/11315/24589Ze wstępu: "Nieodzownym warunkiem modernizacji pojmowanej jako ciągły proces rozwoju ekonomicznego i społecznego jest w ujęciu wielu autorów zachodnich postępująca laicyzacja. Pewnym wyłomem w tym poglądzie było pojawienie się już w końcu lat 70. XX wieku kilku prac poświęconych wzrastającej randze religii w wielu państwach zachodnich, głównie jednak w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej. Główną ich konkluzją było zdumiewające spostrzeżenie, iż wbrew oczekiwaniom socjologów, na terenie USA pojawia się coraz więcej nowych kościołów, sekt i kultów i że począwszy od lat 70. nastąpił: „nieoczekiwany powrót religii w obrębie głównego nurtu społecznego”"(...)plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskafundamentalizm islamuUSAruch wahhabickiBracia Muzułmaniemudżtahidzi Iranuantyzachodnie nastawieniaEkonomiaHistoriaStosunki międzynarodoweBezpieczeństwo narodowe i wewnętrzneMiędzy tradycjonalizmem a nowoczesnością: fundamentalizm islamuArtykuł