Konarska, JoannaLeśniak, JoannaMajewicz, PiotrBorczykowska-Rzepka, MariaKryukovskaya, NatalyaBizová, Nad’a2020-06-032020-06-0320201643-8299http://hdl.handle.net/11315/28300Z wprowadzenia: "Niepełnosprawność to słowo, które działa jak hasło kojarzące się z cudzym (byle nie własnym) nieszczęściem, a także z: trudnościami, ograniczeniami w działaniu i pracy, leczeniem, bólem, cierpieniem, samotnością i wieloma innymi sytuacjami życiowymi, z których w żadnej przeciętny człowiek nie chciałby się znaleźć. Jednak dane statystyczne mówią, że procent osób z niepełnosprawnościami na całym świecie rośnie w coraz większym tempie. Niepełnosprawność i zagadnienia z nią związane stają się wobec tego problemem nie jednostki, ale całego społeczeństwa i w żadnym wypadku nie można go ignorować."(...)plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskaniepełnosprawnośćprawopostawy społeczneuprzedzenianormalizacja życianiepełnosprawność intelektualnastereotypyprzekonaniadoświadczeniakontakty społeczneświadomośćwiedzadystrofia mięśniowapsychokorekcjastymulacja rozwojupoczucie satysfakcji z życiadystrofia mięśniowa Duchenne’apoczucie sensu życiaspecjalne potrzeby edukacyjneopieka korekcyjna i pedagogicznapodejście kompetencyjneintegracjaedukacja nieformalnaakceptacja społecznainterakcje społecznedzieci ze specjalnymi potrzebamidisabilitylawsocial atitudesprejudicesnormalization of lifemental disabilitystereotypesopinionsexperiencesocial communicationawarenessknowledgemuscular dystrophypsychocorrectiondevelopment stimulationa sense of life satisfactionDuchenne’s muscular dystrophythe meaning of lifespecial educational needscorrectional and pedagogical assistancecompetencebased approachinclusionnonformal educationsocial acceptancesocial interactionschildren with special needsPedagogikaPsychologiaZdrowiePaństwo i Społeczeństwo 2020, nr 1 Społeczeństwo i niepełnosprawność2451-0858