Chodyński, Andrzej2020-10-122020-10-122015ZN WSH Zarządzanie 2015, nr 1, s. 13-23.1899-8658http://hdl.handle.net/11315/28847W artykule zaproponowano model procesu legitymizacji organizacji odpowiedzialnej społecznie. Opisano możliwość wykorzystania współczesnych teorii zarządzania i doświadczeń z realizacji CSR oraz sustainability w realizacji tego modelu. W szczególności odniesiono się do możliwości wykorzystania założeń teorii instytucjonalnej i teorii interesariuszy. Opisano możliwości oceny wyników procesu legitymizacji przedsiębiorstw w oparciu o podstawy teoretyczne i praktykę dotyczącą prospołecznych zachowań korporacji na globalnym rynku. Wskazano na możliwości wykorzystania tego modelu dla organizacji sektora społecznego na przykładzie uczelni wyższych i mediów.e paper proposes a model of the legitimisation process of socially responsible organisations. e possibility of taking advantage of the modern management theory and experience in execution CSR and sustainability aspects in execution of this model is described. In particular, the possibilities of taking advantage of premises of the institutional theory and of the theory of stakeholders are discussed. e possibilities of assessment of results of the legitimisation process of companies based on theoretical grounds and practice related to pro-social behaviours of corporations in the global market are described. e possibilities are presented of using this model for the social sector organisations, with the example of higher education facilities and media.plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskamodel legitymizacjiodpowiedzialna organizacjazarządzanie interesrariuszamiteoria instytucjonalnamodel of legitimacyresponsible organizationstakeholders managementinstitutional theoryPrawoZarządzanie i marketingProces legitymizacji organizacji odpowiedzialnej społecznieProcess of legitimisation of organisations with social responsibilityArtykuł