Wiszniakowa-Zelinskiy, NataliaMirski, Andrzej2018-02-212018-02-212014978-83-7571-236-0http://hdl.handle.net/11315/18782Publikacja recenzowana / Peer-reviewed publicationZE WSTĘPU: Monografia zawiera pytania, teorie i praktykę z zakresu diagnozy psychologicznej. Testy „Kreatywny potencjał” i „Kreatywny potencjał - wersja rozszerzona” pozwalają oszacować poziom kreatywności jednostki, jej predyspozycje i potencjał kreatywny. Ich innowacyjność wyraża się w możliwości diagnozowania nie tylko aktualnego stanu kreatywności i uświadomionych procesów jej rozwoju, ale także nieuświadomionych procesów samorozwoju i potencjału kreatywności. Test „Kreatywny potencjał” przedstawia możliwość określenia nie tylko ilościowego wskaźnika kreatywnego potencjału, ale także interpretuje jakościową charakterystykę każdego wskaźnika profilu psychologicznego. Testy formułują osiem wyznaczników kreatywności w różnych aspektach osobowości: myślenie twórcze; ciekawość; oryginalność; wyobraźnia; intuicja; emocjonalność, empatia; poczucie humoru; twórcze podejście do zawodu. Umożliwia on również nakreślenie twórczych sylwetek psychologicznych: „Ja realne”, „Ja idealne” „Ja odzwierciedlone”, „Koncepcja Ja” oraz poznanie zależności między poszczególnymi wyznacznikami. Testy „Kreatywny potencjał” i „Kreatywny potencjał - wersja rozszerzona” mogą być wykorzystywane zarówno do badań naukowych w dziedzinie psychologii, jak i w pracy praktycznej psychologa prowadzącego konsultacje indywidualne. Test „Kreatywny potencjał” może być wykorzystywany do testowania mężczyzn i kobiet w wieku od 17 do 33 roku życia, a „ Kreatywny potencjał - wersja rozszerzona” od 34 do 59 roku życia.plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskakreatywnośćpotencjał kreatywnypotencjał twórczysamorozwójosobowośćtest psychologicznytest kreatywnościprofil psychologicznydiagnoza psychologicznaPsychologiaDiagnoza psychologiczna "Kreatywny potencjał" : psychologiczne metody diagnozowania i prognozowania kreatywnościKsiążka