Kubiak, KrzysztofFrącik, KrystianPawłuszko, TomaszMickiewicz, PiotrMazurkiewicz, AgataBaranowska, AnetaKlisz, MaciejPieczywok, AndrzejSiekiera, JoannaKukartseva (Glaser), MarinaChertok, MichailKraj, KazimierzTkach, LiudmylaKozioł, Aleksandra2019-12-172019-12-1720191899-6264http://hdl.handle.net/11315/27178Z wprowadzenia: "Gwałtowny postęp, który w XXI wieku objął tak wiele dziedzin życia, nie ominął także sfery wojskowej. Siły zbrojne przechodzą bardzo szybkie przemiany pod wpływem nowych osiągnięć naukowo-technicznych i poszukiwania najbardziej efektywnych sposobów ich wykorzystania nie tylko w czasie wojny, ale także pokoju i kryzysu. To wszystko stanowi duże wyzwanie dla twórców systemów kształcenia wojskowego, które należy zorganizować tak, by zapewniały siłom zbrojnym kadrę przygotowaną do sprostania współczesnym wymaganiom. Nie chodzi jedynie o naukę wykorzystania nowych rozwiązań, ale także o tak oczywiste kwestie, jak budowa zdolności przywódczych czy odporności na propagandę i dezinformację, aby nie powodowała ona olbrzymich konsekwencji dla morale kadry dowódczej i szeregowych żołnierzy. Biorąc to pod uwagę redaktorzy tomu, którzy zgodnie z dewizą periodyku starają się łączyć teorię i praktykę bezpieczeństwa, uznali, że warto jest przybliżyć różne aspekty kształcenia w siłach zbrojnych w Polsce i na świecie w XXI wieku."(...)plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 PolskahistoriawojnaarmiaEuropaedukacja wojskowaAkademia Sztuki Wojennejwyższe szkolnictwo wojskoweobronność i bezpieczeństwo państwasystem doskonalenia zawodowego oficerówszkoleniewojskooficerowieprzywództwozarządzanie kryzysoweszkolenie morskieszkolenie bojowemarynarka wojennawspółpraca cywilno-wojskowa (CIMIC)interakcje cywilno-wojskowe (CMI)kształcenie wojskoweNATO CIMIC Field Worker Coursemetody dydaktycznewojna asymetrycznadowódcasłużba poza granicami krajutrening i wojskowa edukacjaSiły Zbrojne RPrekrutacjaedukacjaJROTCROTCWojska Obrony TerytorialnejOCSBOLCWest PointUS Armyzagrożeniaobronnośćedukacja obronamłodzież szkolnastudenciNowa Zelandiasłużba wojskowanowozelandzka armiasystemRosjabezpieczeństwomuzyka wojskowamiękka siłaszkolnictwo wojskoweakademiawojskowe centrum szkolno-naukowebezpieczeństwo narodowebezpieczeństwo państwaukraińskie instytucje szkolnictwa wojskowegosystem kształcenia wojskowegoSiły Zbrojne Ukrainyreformacja ukraińskiego szkolnictwa wojskowegokształcenia wojskowegosiły zbrojneRepublika BiałorusiFederacja Rosyjskasojusze polityczno-militarne na Bałtykusytuacja polityczno-militarna w Europie w latach 1919–1939szkolenie kadr PMW w zagranicznych szkołach wojskowychoperacje stabilizacyjneukład z Dayton (GFAP)wojna w BośnihistorywararmyEuropemilitary educationWar Studies Universityhigher military educationstate’s defence and securitysystem of soldiers’ professional developmentmilitary trainingofficersleadershipcrisis managementnaval trainingcombat trainingNavyCivil-Military Cooperation (CIMIC)Civil-Military Interactions (CMI)military training and educationteaching methodsasymmetric warfarecommanderservice abroadtraining and military educationPolish Armed ForcesrecruitmenteducationBezpieczeństwo narodowe i wewnętrzneEdukacjaPolitologiaBezpieczeństwo. Teoria i Praktyka 2019, nr 3 (XXXVI) : Kształcenie w siłach zbrojnych w Polsce i na świecie w XXI wieku. Wybrane aspektySecurity theory and practice: Education in the Armed Forces in Poland and in the World in the 21st Century: Selected Issues2451-0718