Podobiński, AndrzejWalec, DominikaCzermińska, MałgorzataŚwierczyńska, JowitaMajchrowska, ElżbietaPapiernik, KatarzynaMesjasz, LidiaCzubek, HenrykZysk, WojciechBudzowski, KlemensŚlusarczyk, MagdalenaPetrovic-Randjelovic, MarijaArandjelovic, ZoranSzymanik, EwaBatut, MagdalenaMaciuszek, MarekSprengel, MieczysławBudzowski, Klemens2018-03-022018-03-022007978-83-89823-78-6http://hdl.handle.net/11315/18919Publikacja recenzowana / Peer-reviewed publicationGospodarcze i społeczne relacje współczesnego świata to przede wszystkim dynamiczny rozwój handlu międzynarodowego, turystyki międzynarodowej, internacjonalizacja działalności gospodarczej, postępujący proces integracji gospodarczej w różnych regionach świata, a także proces globalizacji przedsiębiorstw i instytucji. W trakcie obrad VII Międzynarodowej Konferencji Naukowej w Krakowie zorganizowanej przez Krakowską Szkołę Wyższą im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w dniach 27-29 maja 2007 roku w sekcji „Handel międzynarodowy i gospodarka światowa” przedstawiono kilkadziesiąt referatów, posterów i głosów w dyskusji. W niniejszej publikacji zamieszczono szesnaście tekstów dopuszczonych do druku przez Radę Naukową Konferencji i recenzenta prof. dr hab. Stanisława Wydymusa z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, które można podzielić na trzy grupy zagadnień: podstawowe parametry ekonomiczne determinujące handel międzynarodowy; znaczenie i rodzaje zagranicznych inwestycji bezpośrednich; społeczne i kulturowe problemy integracji gospodarczej i handlu.plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskamarketing międzynarodowystrategia cenowaunia walutowaeuroPolskaUnia Europejskawspólna polityka handlowahandel międzynarodowycłoWTORunda RozwojuPolskie Służby Celne i Skarbowedług publicznykredyt eksportowybezpośrednie inwestycje zagraniczneBusiness Process Offshoring (BPO)Słoweniarozwój zrównoważonyCyprUSAIran. sankcje gospodarczepolityka zagranicznanegocjacje biznesowemiędzynarodowe stosunki gospodarczeAustraliaJaponiaEkonomiaStosunki międzynarodoweZarządzanie i marketingGospodarcze i społeczne relacje współczesnego świataKsiążka