Chodyński, Andrzej2020-10-122020-10-122017ZN WSH Zarządzanie 2017, nr 1, s. 9-27.1899-8658http://hdl.handle.net/11315/28848W artykule omówiono triadę działań na rzecz odpowiedzialności organizacji, która obejmuje odpowiedzialną przedsiębiorczość, odpowiedzialną innowacyjność i odpowiedzialną jakość. Celem działań w ramach triady jest budowa legitymizacji organizacji, ze szczególnym podkreśleniem roli interesariuszy na rzecz kształtowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Wskazano na znaczenie komunikacji z interesariuszami. Zwrócono uwagę na rolę przedsiębiorczości społecznej oraz innowacji społecznych. Omówiono etapy tworzenia tego typu innowacji. Podkreślono znaczenie innowacyjności w realizacji CSR. Na tym tle mówiono kwestie odpowiedzialnych technologii. Zwrócono uwagę na szczególne znaczenie koncepcji CSR 2.0. z wykorzystaniem najnowszych technologii informacyjno-komunikacyjnych. Omówiono znaczenie jakości etycznej. Wskazano na podobieństwa w podejściu do zarządzania jakością oraz społeczną odpowiedzialnością. Dla poszczególnych etapów triady zaproponowano wykorzystanie określonych narzędzi, uwzględniając między innymi dorobek dotyczący partnerstwa, technologii oraz nowego podejścia do rachunkowości zarządczej.The triad of strategic actions for responsibility of the organisation has been discussed, which includes responsible entrepreneurship, responsible innovativeness and responsible quality. The purpose of the actions within the triad is to build legitimisation of the organisation, with special emphasis on the role of stakeholders in developing competitive edge of the enterprise. Importance of communication with stakeholders has been indicated. Attention has been paid to the role of social entrepreneurship and social innovations. The stages of creating innovations of this type has been discussed. Importance of the role of innovativeness in execution of CSR has been emphasised. The aspects of responsible technologies have been discussed within this context. Attention has been paid to the special importance of the CSR 2.0. concept with the use of the latest information and communication technologies. Significance of ethical quality has been discussed. Similarities in the approach to managing quality and social responsibility have been indicated. Use of specific tools for the particular stages of the triad has been proposed, taking into consideration, among others, achievements concerning partnership, technologies and a new approach to management accounting.plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 PolskaCSRodpowiedzialna przedsiębiorczośćodpowiedzialna innowacyjnośćodpowiedzialna jakośćlegitymizacjaresponsible entrepreneurshipresponsible innovativenessresponsible qualitylegitimisationPrawoZarządzanie i marketingLegitymizacja przedsiębiorstwa a triada strategicznych działań w zakresie CSR: Przedsiębiorczość – Innowacyjność – JakośćEnterprise legitimisation and the triad of strategic actions in the scope of CSR: Entrepreneurship – Innovativeness – QualityArtykuł10.5604/01.3001.0010.2870