Sławiński, RomanGacek, ŁukaszChen, Wei-fenHalik, TeresaTomala, KarinKsarełło, Lidia2019-05-232019-05-232011978-83-7571-180-6http://hdl.handle.net/11315/24630Ze wstępu: "Powodów przygotowania i wydania dziejów Krajów konfucjańskich ze szczególnym uwzględnieniem zagadnienia roli konfucjanizmu – jest kilka. Przede wszystkim skłania ku temu samo życie w czasach burzliwego rozwoju handlu zagranicznego i narastających kontaktów ze Wschodem, które niejako automatycznie stwarzają potrzebę poznawania i lepszego rozumienia Orientu. Ponadto jeśli wcześniej problematyka konfucjanizmu występowała głównie w dyskusjach sinologów, historyków, filozofów zachodnich, a następnie stała się jądrem dyskusji o tzw. „wartościach azjatyckich” we współczesnym świecie, to dzisiaj nie jest to już tylko domena zachodnich naukowców i polityków z Azji Południowo-Wschodniej. To już nie tylko Singapur się tym interesuje. Na forum pojawił się gigant w postaci Chin, który milcząco uznał, że idee Mao nie są już w stanie pełnić roli wiodącej idei filozoficznej i opowiedział się za adaptowaniem wybranych elementów konfucjanizmu do tej odpowiedzialnej roli."(...)plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 PolskaKonfucjanizmneokonfucjanizmTajwanChinyJaponiaWietnamSingapurdiaspora azjatyckalegiścisynkretyzm historycznysynkretyzm wyznaniowysynkretyzm współczesnyKraje konfucjańskiedzieje nowożytneFilologiaHistoriaKulturoznawstwoReligioznawstwoKraje konfucjańskie dzieje nowożytneKsiążka