Konarska, JoannaZabrocka, MonikaMajewicz, PiotrWheeler, John J.Zaorska, MarzennaPyrczak-Piega, MonikaKhalid, AnsabKhawaja, AnukshaIqbal, Muhammad NasarRafiq, MuhammadFrąszczak, KrzysztofOlszewski-Strzyżowski, Dariusz JacekTaub, DeborahFoster, MeganBanasik-Petri, KatarzynaJachyra, PatrickMcleod, JamesRosa, Wacław2023-11-292023-11-292023http://hdl.handle.net/11315/31202Wprowadzenie: "Oddajemy do rąk Czytelników tom będący zbiorem artykułów powstałych na bazie referatów wygłoszonych we wrześniu 2022 r. na międzynarodowej konferencji „Problemy, potrzeby, bariery i perspektywy inkluzji młodzieży akademickiej z niepełnosprawnością” zorganizowanej przez Krakowską Akademię im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Mamy nadzieję, że książka, podobnie jak i sama konferencja, przyczyni się do zwiększenia zainteresowania problemami ludzi z niepełnosprawnościami, przede wszystkim zaś młodzieży studiującej. Konferencja była jednym z zadań ujętych w harmonogramie projektu „Akademia Równych Szans”, finansowanego z Funduszy Europejskich przyznanych przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu „Uczelnia Dostępna”. Celem projektu było kompleksowe dostosowanie Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Od listopada 2020 r., kiedy to rozpoczął się proces realizacji założeń projektowych, dokonano wielu zmian, które sprawiły, że Krakowska Akademia stała się bardziej przyjazna tym osobom; dowodów na to dostarcza przede wszystkim zwiększone zainteresowanie młodych ludzi z niepełnosprawnością możliwościami studiowania na oferowanych przez uczelnię kierunkach."(...)Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskaniepełnosprawność ruchowawschodząca dorosłośćwczesna dorosłośćperspektywa biopsychospołecznaniepełnosprawnośćrównoczesna niepełnosprawność słuchowo-wzrokowastudent/studentka z równoczesną niepełnosprawnością słuchowo-wzrokowąsamoocenawykształceniekobiety z niepełnosprawnościamistudiadostępność procesu kształceniauczelnia dostępnadostępność architektonicznaosoby ze szczególnymi potrzebamiosoby z niepełnosprawnościamiphysical disabilityemerging adulthoodearly adulthoodbiopsychosocial perspectivedisabilitydeafblindnessstudent with dual sensory lossself-esteemeducationwomen with disabilitiesstudyaccessibility of the educational procesaccessible universityarchitectural accessibilitypeople with special needspeople with disabilitiesEdukacjaPedagogikaPsychologiaZdrowieInkluzja młodzieży akademickiej z niepełnosprawnością przez pryzmat potrzeb i barierInclusion of university students with disabilities through their needs and the barriers they faceKsiążka978-83-67491-28-0