Piechota, Grażyna2014-07-152014-07-152012-12Zarządzanie Publiczne 2012, nr 4, s. 52-68.1898-3529http://hdl.handle.net/11315/581Artykuł recenzowany / Peer-reviewed articleRola mediów społecznościowych w komunikowaniu lokalnym rośnie. Zarówno lokalni liderzy, jak i administracje miast wykorzystują je do przekazywania miejscowej społeczności określonych informacji. Przedmiotem artykułu jest analiza, w jaki sposób wybrani prezydenci miast oraz ich administracje komunikują się z lokalnymi społecznościami, jakie cele chcą osiągnąć, wykorzystując wybrane kanały komunikowania, i jakie treści publikują w mediach społecznościowych. Analiza, przedstawiona w artykule bazuje na przeprowadzonych w 2012 r. badaniach – metodą ilościową i jakościową, w miastach Metropolii Silesia oraz wśród prezydentów tych miast.The importance of social media used for local communication is growing. Local leaders and municipal administrations use social media for passing certain information to the local community. The subject of the article is the analysis of how some mayors and their administrations communicate with local communities, what goals they want to achieve using selected communication channels and what information they publish in social media. The analysis presented in the article was based on quantitative and qualitative research carried out in 2012 in cities of the Silesian Metropolis and among their mayors.plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskasocial mediaFacebookpolitical communicationlocal political leadersmedia społecznościowekomunikacja politycznalokalni liderzy polityczniSilesiaSilesia MetropolisKomunikacja społecznaPolitologiaZarządzanie procesem komunikowania w mediach społecznościowych przez miasta Metropolii Silesia i ich prezydentówManaging of communication processes in social media by the cities of Metropolitan Association of Upper Silesia and their majorsArtykuł