Babuśka, Iwona2019-06-272019-06-272003Państwo i Społeczeństwo 2003, nr 2, s. 161-184.1643-8299http://hdl.handle.net/11315/25609"Znaczenie środowiska rodzinnego w rozwoju emocjonalnym i społecznym dziecka jest niezaprzeczalne. Pozytywne stosunki interpersonalne w rodzinie, właściwe postawy rodzicielskie, dobra atmosfera wychowawcza pozytywnie wpływają na jego prawidłowy rozwój. Nabiera to szczególnego znaczenia w przypadku rodzin wychowujących dziecko upośledzone, kiedy jednocześnie rodzina stanowi główne źródło uwarunkowań zaburzeń w zachowaniu, wyrażających się między innymi agresją."(...)plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskarodzinaagresjazachowania agresywnemłodzież upośledzona umysłowoPedagogikaPsychologiaSocjologiaUwarunkowania rodzinne modelowania zachowań agresywnych (wpływ agresywności matek na zachowania młodzieży upośledzonej umysłowo w stopniu lekkim)Artykuł