Trębińska-Szumigraj, Ewa2019-05-312019-05-312018Państwo i Społeczeństwo 2018, nr 1, s. 71-83.1643-8299http://hdl.handle.net/11315/24966Artykuł jest prezentacją dwóch wydarzeń – gier miejskich: „Drzewa wsparcia” i „Skrawki życia”, które były elementem Festiwalu Nauki w Zielonej Górze w latach 2009–2012. Analizując doświadczenia uczestników tych projektów, głównie studentów i nauczycieli akademickich, autorka poszukuje odpowiedzi na pytanie, czy realizując projekty uniwersyteckie poza murami uczelni daje się studentom inną, nową okazję do nabywania umiejętności bycia profesjonalnymi doradcami czy refl eksyjnymi badaczami poradniczej praktyki. W pierwszej części autorka opisuje przywoływane dwa projekty: „Drzewo wsparcia” i „Skrawki życia”. W kolejnej, odwołując się do literatury, sprawdza czy projekty te opierają się na mechanizmach grywalizacyjnych. W ostatniej części analizuje kilka zmian, jakie miały miejsce w trakcie trwania projektów i po ich zakończeniu, oraz ocenia je pod kątem przydatności dla procesu edukacji studentów kierunków pedagogicznych i społecznych.The article is a presentation of two events – city games: „The Tree of Support” and „The Life Scraps”, which were the parts of the Festivals of Science that took place in Zielona Gora in 2009–2012. Analysing the experience of these projects participants, mostly students and academic teachers, the author answers the question: wherever pursuing projects outside the university walls will give students a different and new opportunity to acquire skills of being a professional counsellor or reflective researchers of counselling practice. In the fi rst part the author describes two mentioned projects: „The Tree of Support” and „The Life Scraps”. In the next part the author refers to literary checks whether these projects can be gamification mechanisms. In the final section there are analyses of some changes that had taken place during the project continuity and atier its completion, and evaluates their suitability in the process of education of pedagogical and social studies students.plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskaporadnictwoedukacja studentówgrywalizacjabadania w działaniucounsellingstudents’ educationgamificationaction researchEdukacjaPsychologiaUniwersytet na ulicy - o doświadczeniach płynących z gier miejskichArtykuł2451-0858