Kohutek, Konrad2019-09-042019-09-042012internetowy Kwartalnik Antymonopolowy i Regulacyjny 2012, nr 4, s. 102-107.2299-5749http://hdl.handle.net/11315/26185"1. Prawna instytucja zakazu nadużywania pozycji dominującej poprzez narzucanie nieuczciwych cen służy kontroli zachowań przedsiębiorców posiadających pozycję dominującą w zakresie polityki cenowej prowadzonej względem klientów. 2. Opłata (za przejazd autostradą) w pełnej wysokości stanowi ustalony przez powoda (…) ekwiwalent za świadczoną przez niego usługę (…). Usługą tą jest umożliwienie przejazdu drogą publiczną mającą nie tylko formalny status autostrady, ale przede wszystkim spełniającą określone parametry jakościowe. Przejazd taką drogą należy traktować jako transakcję referencyjną. 3. Remont autostrady płatnej, w zależności od organizacji i intensywności prac może powodować (…), że powód nie będzie świadczył użytkownikom usługi pozwalającej im odnieść korzyści, jakie należy łączyć z korzystaniem z płatnej autostrady w transakcji referencyjnej (…). W rezultacie cena pobierana przez przedsiębiorcę takiego jak powód może zostać uznana za obiektywnie nieuczciwą. Nie zapewnia bowiem użytkownikom takiego poziomu korzyści, jak w „zwykłych” warunkach świadczenia usługi, to jest gdy na autostradzie nie są prowadzone uciążliwe prace remontowe. 4. Należy uznać za nieuczciwe pobieranie opłaty za świadczone usługi w takiej samej wysokości od wszystkich usługobiorców niezależnie od jakości świadczonej usługi."(...)plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 PolskaCena nieobniżonausługijakośćnieuczciwe pobieranie opłatyPrawoCena nieobniżona mimo pogorszenia parametrów jakościowych usługi ceną nieuczciwą w rozumieniu art. 9 ust. 2 pkt 1 uokik Glosa do wyroku Sądu Najwyższego z 13 lipca 2012 r., III SK 44/11 Autostrada MałopolskaArtykuł