Aksman, JoannaOlearczyk, TeresaSzlachta, EwelinaBadora, AnnaWiniarczyk-Waleniak, EwelinaSkulicz, DanutaWalat, WojciechBuk-Cegiełka, MartaCziomer, MarcinDonesch-Jeżo, EwaKrysakowska-Budny, EwaRokicki, AndrzejBierówka, JoannaTereshonok, YelyzavetaDobrzański, ArturSzyniec, IwonaSendur, Agnieszka M.2024-02-162024-02-1620231643-8299http://hdl.handle.net/11315/31225Z wprowadzenia: "Tematyka najnowszego numeru „Państwa i Społeczeństwa” dotyczy jednego z ważniejszych obszarów we współczesnej edukacji, którym jest rozwijanie zdolności i uzdolnień dzieci, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci w młodszym wieku szkolnym. Już od lat 70. XX w. w programach kształcenia podkreśla się wagę wielostronnego rozwoju uczniów za sprawą teorii ogłoszonej przez wybitnego polskiego pedagoga-dydaktyka Wincentego Okonia. Obecnie, kierując się nadal tą teorią, pedagodzy coraz częściej wskazują na konieczność stwarzania szczególnych warunków rozwoju uczniom o specyficznych problemach edukacyjnych."(...)plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskarozwój dzieckauczeń zdolnyciszauczeń w młodszym wieku szkolnymfilozofiafilozofowanie z dziećmimyślenie dywergencyjnekreatywne myśleniemyślenie pytajneśrodowisko lokalnespołeczność lokalnaniedostosowanie społecznezdolnościchild developmentgifted studentsilencestudent of younger school agephilosophyphilosophizing with childrendivergent thinkingcreative thinkingproblem findinggifted pupillocal environmentlocal communitysocial maladjustmentabilitiesEdukacjaPedagogikaPsychologiaPaństwo i Społeczeństwo 2023, nr 2 Rozwijanie zdolności i uzdolnień dzieci w wieku szkolnymState and SocietyCzasopismo2451-0858