Kryukovskaya, Natalya2020-06-032020-06-032020Państwo i Społeczeństwo 2020, nr 1, s. 87-100.1643-8299http://hdl.handle.net/11315/28302The article presents the analysis of the content of correctional and pedagogical assistance to students with special educational needs, studying in a primary school. The possibility of utilization of competence-based approach in the organization and provision of correctional and pedagogical assistance to this category of students are considered.W artykule przedstawiono analizę treści opieki korekcyjnej i pedagogicznej dla uczniów szkół podstawowych o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Rozważane są możliwości zastosowania podejścia kompetencyjnego w organizacji i zapewnieniu opieki korekcyjnej i pedagogicznej uczniom tej kategorii.enUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskaspecial educational needscorrectional and pedagogical assistancecompetencebased approachspecjalne potrzeby edukacyjneopieka korekcyjna i pedagogicznapodejście kompetencyjnePedagogikaPsychologiaZdrowieThe Use of Competence-based Approach in Providing Correctional and Pedagogical Assistance to Students with Special Educational Needs in Primary SchoolArtykuł2451-085810.34697/2451-0858-pis-2020-1-005