Badora, Anna2024-02-162024-02-162023Państwo i Społeczeństwo 2023, nr 2, s. 45-58.1643-8299http://hdl.handle.net/11315/31232W artykule podjęto próbę określenia, jak działania podejmowane przez środowisko i społeczność lokalną na rzecz ucznia zdolnego są oceniane przez badanych studentów. Artykuł składa się z czterech części. W pierwszej określono, w jaki sposób definiowane są zdolności; w drugiej wymieniono i opisano funkcje, które środowisko przyjmuje wobec zdolności ucznia. W części trzeciej przeprowadzono analizę jakościową swobodnych wypowiedzi studentów. Następnie sformułowano wnioski.The article attempts to determine how the actions taken by the environment and the community in support of the gifted student are evaluated by the students surveyed. The article consists of four parts. The first identifies how giftedness is defined; the second lists and describes the functions that the environment assumes towards the student’s giftedness. In the third part, a qualitative analysis of the students’ free statements was carried out. This is followed by the formulation of conclusions.plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskauczeń zdolnyśrodowisko lokalnespołeczność lokalnagifted pupillocal environmentlocal communityEdukacjaPedagogikaPsychologiaUczeń zdolny w środowisku i społeczności lokalnejThe gifted student in the environment and the communityArtykuł2451-085810.48269/2451-0858-pis-2023-2-003