Filip, Mariusz2019-06-172019-06-172008Państwo i Społeczeństwo 2008, nr 4, s. 107-121.1643-8299http://hdl.handle.net/11315/25273"Dostrzeżenie problemu subiektywności opisu humanistyka zawdzięcza szeroko pojętej myśli postmodernistycznej. Do początku drugiej połowy XX w. naukę traktowano jako narzędzie dostarczające obiektywnej wiedzy o świecie, dopiero dzięki recepcji pism Martina Heideggera (hermeneutyka ontologiczna), Willarda Van Orman Quine'a (teza o niezdeterminowaniu przekładu) czy Ludwiga Wittgensteina (zwrot językowy i komunikacyjny) podważono ideał opisu jako wiernej reprezentacji rzeczywistości. Tym samym uwagę zwrócono na osobę badacza i tekst, stanowiące odpowiednio źródło i efekt poznania."(...)plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 PolskarodzimowierstwoneopoganizmetnografiaZZPWSocjologiaReligioznawstwoO etnografię rodzimowierstwa. Wpsorwadzenie do etnografii zakonu zadrugi "północny wilk"Artykuł